Spring naar inhoud

Garantie afhandeling PC, laptop of server

Steeds meer consumenten schaffen hun PC of laptop online aan. Dit omdat het goedkoper is dan in een fysieke winkel. Daanaast zijn consumenten steeds beter op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in de techniek, waardoor de adviesfunctie van de winkelier minder belangrijk wordt. Echter als er iets aan de hand is met de pc of laptop zitten consumenten vaak met de handen in het haar.

PC-laptop-server-garantie
Uw pc in vetrouwde handen met de garantieafhandeling van Nerd-ICT

Daarnaast is het vaak niet duidelijk of het een software probleem is of een hardware probleem. Oftewel is het gebrek te wijten aan de consument of is het een probleem wat fysiek in de pc, laptop of server zit.

Om het nog vervelender te maken voor de consument hanteren de verschillende fabrikanten, zoals bijvoorbeeld acer, asus lenovo of hp verschillende garantiebepalingen. De ene fabrikant is coulanter in het afhandelen van een garantie, dan de andere fabrikant.

Nerd-ICT kan voor u bepalen of uw pc, laptop of server onder de garantie valt. Allereerst bepalen wij of het een hardware probleem is of een software probleem. Als het een software probleem is dan lossen wij dit direct op in onze servicewinkel. Als het een hardware probleem is kunnen wij bepalen of dit onder de garantie valt van de fabrikant. Daarnaast zijn wij op de hoogte van het Europees recht en kunnen wij ook bepalen of de garantie van de fabrikant daaraan voldoet.

Vervolgens maken wij gebruik van onze contacten bij de verschillende fabrikanten om het hele garantieproces soepel en snel te laten verlopen. Wij versturen uw product, vullen de benodigde garantieformulieren in en zorgen ervoor dat u uw pc of laptop na het doorlopen van het garantieproces weer als nieuw terugbezorgd krijgt.

Op het moment dat uw pc laptop of server bij de fabrikant ligt ter reparatie houden wij u uiteraard op de hoogte van de status van de garantie.

Voordat wij uw product aanbieden bij de fabrikant maken wij eerst een backup van uw bestanden. Na de garantieafhandeling zetten wij deze backup ook weer terug.

Bij Nerd-ICT kunt u er ook voor kiezen om tijdens de garantieafhandeling een pc of laptop te huren. In dat geval klonen wij de oude harde schijf op een huurpc of huurlaptop. Dit zorgt ervoor dat u tijdens de garantieafhandeling gewoon kunt werken met die programma's die u gewend bent.

De kosten per garantieafhandeling zijn 40 Euro. De kosten van een huurpc of huurlaptop zijn op aanvraag en zijn afhankelijk van het model dat u nodig heeft om uw werkzaamheden voort te zetten.

Voor meer informatie kunt u bellen met 0344-846237 of mailen met info@nerd-ict.nl/